توجه بیشتر بازار به سهام های کوچک در هفته پیشرو

توجه بیشتر بازار به سهام های کوچک در هفته پیشرو

شاهین  احمدی کارشناس بازار  سرمایه در خصوص وضعیت بازار سرمایه گفت: با توجه به اینکه اوج مصرف برق عبور کردیم و در شهریور انتظار افزایش تولید و فروش مناسب از اکثر صنایع خواهیم داشت و همچنین روند صعودی دلار و اینکه بازار به یک حالت تعادل رسیده است که  دیگر شاهد رشد شارپی و افت های سنگین نخواهیم بود و این تعادل موجب نقدشوندگی  بیشتر در بازار خواهد شد.
 احمدی افزود: از طرف دیگر سایر بازارها در رکود نسبی قرار گرفته اند و سرمایه گذاری در بازارهای موازی سودآوری چندان مناسبی وجود ندارد  و همچنان بازار سرمایه یکی از گزینه های سرمایه گذاری خواهد بود.
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه این هفته احتمالا شاهد بازاری متعادل و رو به رشد خواهیم بود گفت: سهام های بزرگ با توجه به رشدی که داشته اند ممکن است پرچمدار  این هفته بازار نباشند و بازار به سمت نمادهای متوسط و کوچکتر حرکت کند.
وی گفت: قیمت جهانی کامودیتی ها نیز درگیر نوسانات شدید نشده است و روند ثابتی داشته که  همین موضوع سبب تثبیت بازار داخلی خواهد شد.
احمدی درخصوص این موضوع که  کدام صنایع  ممکن است بیشتر مورد توجه قرار بگیرند گفت: به بازار کامویتی ها توجه کرد چرا که اکثر صنایع به آن نرخ ها وابسته هستند، همچنین باید به اظهار نظرهای وزرای مرتبط مانند اقتصاد، صنعت و معدن و نفت و دیدگاه آنها نسبت به قیمت گذاری های دستوری و رئیس بانک مرکزی نیز توجه کرد.
احمدی گفت: صنایع صادرات محور که تحت تاثیر نرخ دلار هستند و صنایعی که  قیمت گذاری در آنها آزاد خواهد شد و از دستوری خارج خواهند شد میتوان به عنوان صنایع لیدر این هفته دانست و باقی صنایع نیز تحت تاثیر اخبار مربوط به اظهارنظر کابینه جدید نوساناتی را تجربه خواهند کرد.

نظرات شما
نظر خود را ارسال کنید