تولید ۴۶.۸ میلیون تن گندله توسط شرکت‌های بزرگ

تولید ۴۶.۸ میلیون تن گندله توسط شرکت‌های بزرگ

به گزارش روابط عمومی کارگزاری بانک تحارت به نقل از پایگاه خبری کالا خبر:

       شرکت های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی طی ۱۱ ماهه ۱۴۰۰ حدود ۴۶.۸ میلیون تن گندله تولید کردند که حاکی از افزایش حدود ۱۰ درصدی تولید نسبت به سال ۹۹ است.
به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایمیدرو، ۱۲ شرکت بزرگ کشور از ابتدای فروردین تا پایان بهمن، ۴۶ میلیون و ۸۲۷ هزار و ۳۳۱ تن گندله سنگ آهن تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۹۹، حدود ۴۲ میلیون و ۵۷۱ هزار و ۴۰ تن بود.
از این میان، شرکت های «گل گهر»، ۱۱ میلیون و ۵۱۳ هزار و ۱۶ تن، «فولاد مبارکه» ۶ میلیون و ۱۱۴ هزار و ۲۷۵ تن، فولاد خوزستان ۵ میلیون و ۱۲۶ هزار و ۶۵۹ تن، «توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» ۵ میلیون و ۱۰۸ هزار و ۲۰ تن، «صنایع معدنی فولاد سنگان» ۳ میلیون و ۶۳۹ هزار و ۱۸۸ تن، «چادرملو» ۳ میلیون و ۴۸۴ هزار و ۵۹۵ تن، «گهر زمین» ۳ میلیون و ۲۸۸ هزار و ۸ تن، «اپال پارسیان سنگان» ۲ میلیون و ۹۲۰ هزار و ۳۵۱ تن، «مرکزی» ۲ میلیون و ۹۸۳ هزار و ۵۲۵ تن، «صنعتی معدنی توسعه فراگیر سناباد» یک میلیون و ۸۷ هزار و ۱۰۴ تن، فولاد خراسان یک میلیون و ۱۷۶ هزار و ۷۴۸ تن و «صبانور» ۳۸۵ هزار و ۸۴۱ تن تولید کردند.
تولید ۲۵ میلیون آهن اسفنجی
شرکت های تولیدکننده آهن اسفنجی در کشور طی ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ حدود ۲۵ میلیون و ۵۵۸ هزار و ۴۲۰ تن محصول تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال پیش از آن، ۲۷ میلیون و ۷۶۹ هزار و ۱۶۲ تن بود که کاهش ۸ درصدی را نشان می دهد.


منبع: کالا خبر

نظرات شما
نظر خود را ارسال کنید