«خودرو» در صدر گروه‌های بــــورسی

«خودرو» در صدر گروه‌های بــــورسی

به گزارش روابط عمومی کارگزاری بانک تجارت به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه:

       برپایه معاملات امروز شنبه، ۲۰ فروردین ماه، شاخص هم‌وزن با ۷۲۸ واحد افزایش، رقم ۳۷۸ هزار و ۷۶ واحد را به ثبت رساند؛ این در حالی بود که شاخص کل بورس تهران با کاهش ۵ هزار و ۹۹ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۵۸ هزار واحد رسید.
به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در جریان نخستین روز معاملاتی هفته، بیش از ۹ میلیارد و ۳۹۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۱ هزار و ۶۷ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.
شاخص بازار اول کاهش ۵ هزار و ۷۹۸ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۳ هزار و ۸۹۱ واحدی را تجربه کردند.
گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۱۱۸ هزار و ۷ معامله به ارزش ۱۲ هزار و ۵۰۳ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه فراورده‌های نفتی با ۴۴ هزار و ۸۱۷ معامله به ارزش ۴ هزار و ۹۰۱ میلیارد ریال، گروه بانک‌ها با ۲۸ هزار و ۷۳۰ معامله به ارزش ۲ هزار و ۸۷۱ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۳۷ هزار و ۹۲ معامله به ارزش ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال و گروه شیمیایی با ۳۳ هزار و ۹۴۰ معامله به ارزش ۲ هزار و ۴۱۳ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.
شرکت پالایش نفت تبریز با ۴۵۲ واحد، بانک پارسیان با ۳۸۸ واحد، شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۳۷۱ واحد، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۲۴۳ واحد و گروه بهمن با ۱۸۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.
در مقابل، شرکت ایران خودرو با ۷۲۷ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۷۰۲ واحد، بانک ملت با ۶۲۳ واحد، شرکت پالایش نفت تهران با ۵۹۷ واحد و فولاد مبارکه اصفهان با ۵۸۸ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.
نگاهی بر معاملات فرابورس
در جریان معاملات امروز، (شنبه، ۲۰ فروردین ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۳۸ واحدی به رقم ۱۹ هزار و ۸۸۹ واحد رسید.
همچنین، امروز بیش از ۳ میلیارد و ۱۳۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۱ هزار و ۲۱۸ میلیارد ریال دادوستد شد.
در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۱۸ واحد، شرکت پالایش نفت لاوان با ۱۱ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات با ۹ واحد، شرکت بهمن دیزل با ۴.۷۴ واحد و شرکت زغال‌سنگ پرورده طبس با ۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.
در مقابل، شرکت تولید نیروی برق دماوند با ۷.۶۳ واحد، شرکت فولاد هرمزگان جنوب با ۷ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین با ۵.۶ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۵.۳ واحد و شرکت پتروشیمی تندگویان با ۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.

منبع:  سنا

نظرات شما
نظر خود را ارسال کنید