آغاز صادرات سیمان و کلینکر از بورس کالا به بازارهای جهانی

آغاز صادرات سیمان و کلینکر از بورس کالا به بازارهای جهانی

به گزارش روابط عمومی کارگزاری بانک تجارت به نقل از پایگاه خبری کالا خبر:

     رینگ صادراتی بورس کالای ایران امروز میزبان عرضه سیمان و کلینکر بود که با استقبال خریداران، ۵ هزار تن سیمان و ۱۰ هزار تن کلینکر مورد معامله قرار گرفت.
به گزارش « کالاخبر »، در معاملات امروز چهارشنبه ۲۴ فرودین ماه ۲ هزار تن سیمان تیپ ۵۲۵-۱ شرکت سیمان مازندران در قیمت ۷۸۵۹ ریال معامله شد. همچنین ۲ هزار تن سیمان تیپ ۴۲۵-۱ کیسه۵۰ کیلوگرمی شرکت بین المللی سیمان ساروج بوشهر به همراه یک هزار تن از این محصول به صورت مچینگ با قیمت ۸۵۹۶ ریال خریداری شد.
علاوه بر معاملات سیمان صادراتی، امروز برای نخستین بار شرکت بین‌المللی ساروج بوشهر ۱۰ هزار تن کلینکر تیپ ۱ را در تالار صادراتی عرضه کرد که تمام محصول عرضه شده در قیمت ۵۸۹۵ ریال برای صادرات به بازارهای هدف فروخته شد. 
صادرات سیمان پیش از این نیز در سال ۱۳۹۰ از رینگ صادراتی بورس کالا انجام شده بود و در آن سال در مجموع، ۶۱۲ هزار تن سیمان از سوی سیمان زنجان به بازارهای هدف صادر شد.
معاملات ۳۴.۸ میلیون تن سیمان در سال ۱۴۰۰
براساس آمار از ابتدای عرضه مستمر سیمان در بورس کالا (از ۹ خرداد سال گذشته) تا پایان سال ۱۴۰۰، در مجموع ۳۴ میلیون و ۸۵۱ هزار تن سیمان به ارزش بیش از ۱۶.۹ هزار میلیارد تومان در بورس کالا مورد معامله قرار گرفت.
فعالان صنعت سیمان پس از رونق معاملات داخلی سیمان در بورس کالا، گام دوم این رویکرد را آغاز عرضه های صادراتی سیمان در بورس عنوان کرده بودند که از امروز این مهم رقم خورد.

منبع:  کالا خبر

نظرات شما
نظر خود را ارسال کنید