ثبت ۵ رکورد معاملات فملی در بورس کالا

ثبت ۵ رکورد معاملات فملی در بورس کالا

به گزارش روابط عمومی کارگزاری بانک تجارت به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه:

شرکت صنایع ملی مس ایران از ثبت ۵ رکورد در فروش کالاهای این شرکت در بورس کالا در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از مس پرس، علی رستمی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه میزان تناژ عرضه و فروش کاتد این شرکت در فروردین امسال در بورس کالا افزایش ۱۲۰ درصدی را نشان می دهد، گفت: میزان فروش داخلی (بورس کالا) و خارجی این شرکت تا پایان فروردین‌ امسال، ۷.۲۸ همت (هزار میلیارد تومان) بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۲.۳۳ همت) با افزایش۲۱۲ درصدی همراه شد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران تصریح کرد: تناژ صادرات کاتد فملی در فروردین سال گذشته ۲ هزار و ۲۸۶ تن بود در فروردین امسال تناژ فروش به ۷ هزار و ۷۷۴ تن رسید و نشان از جهش ۲۴۰ درصدی دارد.
وی تصریح کرد: ارزش فروش خارجی محصول‌های شرکت صنایع ملی مس در فروردین‌ سال گذشته ۲۱ میلیون دلار بود و این در حالی است که در پایان فروردین امسال ارزش این فروش با افزایش ۲۷۵ درصدی به ۷۹ میلیون دلار رسید.
رستمی با اشاره اینکه همسو با سیاست‌های دولت در اهمیت بخشی به افزایش عرضه ها در بورس کالا، اقدام به عرضه ۱۳ هزار و ۵۶۰ تن کاتد در بورس کالا کردیم. این در حالی است که این تناژ در مدت مشابه سال گذشته، تنها ۶ هزار و ۱۶۰ تن کالا بود که نشان دهنده افزایش ۱۲۰ درصدی در میزان تناژ عرضه و فروش کاتد در بورس کالاست.
مدیرعامل فملی همچنین با اشاره این‌که شرکت صنایع ملی مس در حال حاضر عمده‌ترین تامین کننده اسیدسولفوریک ایران برای صنایع پایین دست است، گفت: فروش اسید سولفوریک در فروردین‌ امسال، ۹۲ هزار و ۶۴۷ تن بود که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل (۵۲ هزار و ۱۶۷ تن) با افزایش ۷۸ درصدی روبه رو بود.

منبع:  سنا

نظرات شما
نظر خود را ارسال کنید