شفافیت و رشد تولید با ورود خودرو به بورس کالا

شفافیت و رشد تولید با ورود خودرو به بورس کالا

به گزارش روابط عمومی کارگزاری بانک تجارت به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه:

کارشناس بازار سرمایه درباره مزیت عرضه خودرو در بورس کالا گفت: ورود خودرو به بورس کالا، کشف نرخ منصفانه، شفافیت بیشتر، رضایت مصرف کنندگان و برای خودروسازان سودآوری بیشتری را می‌تواند به همراه داشته باشد.
به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ بهنام بهزادفر گفت: ورود خودرو به بورس کالا باعث می‌شود که در گام اول یک کشف قیمت منصفانه‌ای صورت گیرد که این کشف نرخ منصفانه به مراتب پایین‌تر از نرخ بازار خواهد بود و این موضوع به طور عملی سودآوری شرکت‌های خودروساز را بیشتر می‌کند، در نتیجه انگیزه برای تولید بیشتر می‌شود.
وی تصریح کرد: وقتی خودرو در بورس کالا معامله و تک نرخی شود، در واقع افرادی را که انگیزه سفته بازی (خرید برای سرمایه گذاری) دارند، از این بازار خارج می‌کند؛ در نتیجه مصرف کنندگان واقعی به این بازار ورود می‌کنند.
بهزاد فر اضافه کرد: شفافیت بخش دیگری از معاملات در بورس‌ها را شکل میدهد وقتی معاملات این بازار شفاف شود، ورود دلال‌ها به این بازار کم می‌شود و یا حضور دلال‌ها با سود بسیار پایین و حاشیه سود قابل قبولی همراه خواهد بود که این موضوع به نفع مصرف کننده نهایی خواهد بود.
وی یکی از کارکردهای مهم بورس‌ها را معاملات بسیار زیاد و عمده و کشف قیمت منصفانه دانست و گفت: این موضوع هم عرضه کننده را ترغیب به تولید بیشتر و هم مصرف کننده را ترغیب به ورود به بازار می‌کند.

منبع:  سنا

نظرات شما
نظر خود را ارسال کنید