مهلت یک هفته ای سهامداران عدالت برای دریافت سود با تکمیل اطلاعات

مهلت یک هفته ای سهامداران عدالت برای دریافت سود با تکمیل اطلاعات

       معاون عملیات سمات اعلام کرد: 
معاون عملیات شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) جزییات دریافت سود سهام عدالت سهامدارانی که اطلاعات آنان کامل نیست را تشریح کرد.
به گزارش روابط عمومی کارگزاری بانک تجارت علی مهدوی پارسا در خصوص شیوه دریافت سود سهام عدالت سهامدارانی که اطلاعات آنان کامل نیست، اظهار داشت: این دسته از سهامداران عدالت می بایست اطلاعات بانکی (شماره شبا معتبر) خود را ظرف یک هفته آینده ( تا ۳۰ اردیبهشت ماه جاری) تکمیل کنند.
وی با بیان اینکه سود سال ۱۳۹۹ سهامداران عدالت روز ۲۱ اسفندماه سال گذشته به حساب ۴۳ میلیون و ۶۶۵ هزار نفر از مشمولان سهام عدالت پرداخت شد، افزود: بر اساس آخرین آمار شرکت سپرده گذاری مرکزی، بیش از ۲ میلیون سهامدار سهام عدالت به دلیل نداشتن شماره شبای معتبر بانکی سود سال های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ خود را دریافت نکرده اند.
مهدوی پارسا اظهار داشت: شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت مهم ترین دلایلی است که باعث شد تا سود سهامداران به حساب آنها واریز نشود.
معاون عملیات سمات با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ هزار سهامدار از ابتدای امسال با ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام، مشکل شماره شبای بانکی معتبر خود را برطرف کرده اند، گفت: سود سال های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ این سهامداران تا پایان اردیبهشت ماه جاری به حسابشان واریز خواهد شد.
وی ادامه داد: آن دسته از سهامداران عدالتی که ظرف یک هفته آینده ( تا ۳۰ اردیبهشت ماه جاری) اطلاعات بانکی (شماره شبا معتبر) را در سامانه سجام تکمیل کنند نیز مشمول دریافت سود سهام عدالت در این مرحله می شوند.
معاون عملیات سمات خاطر نشان کرد: شرکت سپرده گذاری مرکزی هفته گذشته سود سهامداران حقوقی سهام عدالت را واریز کرد.
مهدوی پارسا در باره سود سهام عدالت «سبدهای اختصاصی سهام» گفت: سود این سبدها هنوز واریز نشده، اما سود این سبدها نیز در چند روز آینده به حسابشان پرداخت خواهد شد.
گفتنی است، سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) با هدف ایجاد سامانه ای یکپارچه، فراگیر و ارائه خدمات مطلوب به سهامداران بازار سرمایه راه اندازی شده است.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات شما
نظر خود را ارسال کنید