بررسی آماری بازار آتی در خرداد

بررسی آماری بازار آتی در خرداد

۱۹۹ هزار قرارداد آتی دست به دست شد/ ارزش بازار آتی به ۱.۵ همت رسید
ارزش دست به دست شدن ۱۹۹ هزار قرارداد آتی در خرداد به بیش از ۱.۵ همت رسید. حجم معاملات افزایش ۲۱ درصدی و اررش معاملات افزایش ۹۱ درصدی را به ثبت رساند.

به گزارش کالاخبر ،  ارزش معاملات بازار قراردادهای آتی در خرداد امسال از ۱.۵ هزار میلیارد تومان (همت) عبور کرد. حجم قراردادهای منعقده در بازار آتی در دوره مذکور به ۱۹۹ هزار و ۵۳ قرارداد رسید؛ به این ترتیب در آخرین ماه از بهار  ۱۴۰۱ شاهد افزایش ۲۱ درصدی در حجم و ۹۱ درصدی در ارزش قراردادهای آتی نسبت به اردیبهشت امسال بودیم.

در جریان معاملات خرداد، تعداد ۱۱۲ هزار و ۹۳۲ قرارداد آتی زعفران نگین منعقد شد و ارزش بیش از ۵۰۲ میلیارد و ۴۹۱ میلیون تومانی برای آن به ثبت رسید.

همچنین بخوانید: گزارش آماری عملکرد بازار فیزیکی در خرداد 
زعفران نگین با این عملکرد معاملاتی و کسب سهم ۵۷ و ۳۳ درصدی از حجم و ارزش کل قراردادهای منعقده در ماهی که گذشت، توانست مقام نخست معاملات را در حجم و مقام دوم معاملات را در ارزش معاملات از آن خود کند. معامله گران این تعداد قرارداد را در ۳ سررسید تیر، شهریور و آبان ۱۴۰۱ منعقد کردند.

انعقاد ۸۲ هزار و ۱۴۲ قرارداد آتی صندوق طلا در ۴ سررسید خرداد، مرداد، مهر و آذر ۱۴۰۱ نیز ارزش نزدیک به ۱۰۰۲ میلیارد و ۳۶۳ میلیون تومانی را در بازار به ثبت رساند. قراردادهای مذکور ۴۱ درصد از حجم کل و ۶۶ درصد از ارزش کل معاملات را به خود اختصاص دادند و این دارایی پایه رتبه نخست در ارزش معاملات و دوم در حجم معاملات ماهانه را به دست آورد.

در ۳ سررسید تحویل خرداد، مرداد و مهر امسال نیز ۳۹۷۹ قرارداد آتی نقره در بازار منعقد شد و ارزش تقریبی ۸ میلیارد و ۳۵ میلیون تومان برای آن به ثبت رسید.
منبع: کالا خبر

نظرات شما
نظر خود را ارسال کنید