آینده طلا چه می‌شود؟

آینده طلا چه می‌شود؟

قیمت طلا با کاهش فشار متوازن از سوی دلار آمریکا که ناشی از افزایش بازده اوراق قرضه بود، ثابت ماند و سرمایه‌گذاران منتظر تصمیمات کلیدی افزایش نرخ بهره از سوی بانک‌های مرکزی بزرگ بودند که می‌تواند چشم انداز روشن تری را برای طلا ارائه دهد.
بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ صبح به وقت شرقی با ۰.۵درصد کاهش به ۱۷۱۲ دلار و ۳۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۰۳درصد کاهش به ۱۷۱۳ دلار و ۳۰ سنت رسید.
دلار برای چهارمین جلسه متوالی کاهش یافت و شمش با قیمت دلار در سطوح بالا برای خریدارانی که سایر ارزها را دارند، ارزان‌تر شد. بازدهی شاخص ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده افزایش یافت و بالای ۳ درصد باقی ماند و جذابیت شمش‌های بدون بازده را کاهش داد.
شاخص جهانی سهام در روز سه‌شنبه همزمان با افزایش انتظارات بانک مرکزی اروپا برای اعمال افزایش بیشتر نرخ بهره در این هفته، بیشترین افزایش درصدی یک روزه خود را در نزدیک به یک ماه گذشته ثبت کرد. دو منبع آگاه به رویترز گفتند که سیاست‌گذاران بانک مرکزی اروپا در حال بررسی افزایش ۵۰ واحد نرخ بهره در نشست روز پنجشنبه خود برای مهار تورم بی‌سابقه هستند.
اگرچه طلا به عنوان یک محافظ تورم در نظر گرفته می‌شود اما نرخ‌های بهره بالاتر و بازده اوراق قرضه، هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد که سودی به همراه ندارد.
رئیس بانک مرکزی استرالیا امروز چهارشنبه اعلام کرد که برای متوقف‌کردن چرخه تورمی به افزایش نرخ بهره نیاز است و پیشنهاد کرد که نرخ‌ها حداقل می‌توانند از سطوح پایین فعلی دو برابر شوند.
به گزارش رویترز، آمارهای گمرکی روز سه شنبه نشان داد که سوئیس در ماه ژوئن ۲۸۴ کیلوگرم طلا به ارزش حدود ۱۶ میلیون دلار از روسیه وارد کرده است که در مقایسه با بیش از ۳ تن به ارزش حدود ۲۰۰ میلیون دلار در ماه می کاهش داشته است.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۸.۷۹ دلار رسید، پلاتین ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۸۷۷ دلار رسید و پالادیوم با ۱.۶ درصد افزایش به ۱۹۰۵ دلار و ۵۰ سنت رسید.

منبع: کالا خبر

نظرات شما
نظر خود را ارسال کنید